Je bent eruit! Je wilt op vakantie met een buscamper. Maar…. hoe werkt dat huren nu precies? Hoe vind je de juiste camper en hoe werkt het boeken? En als je geboekt hebt, wat gebeurt er dan? Wij helpen je graag letterlijk en figuurlijk op weg.
Camper huren stap voor stap
Het huren van een buscamper via Magero Buscamper Verhuur gaat in een paar gemakkelijke stappen. We leggen ze je graag even uit:
1. Voordat je op reis gaat
Natuurlijk kun je eerst even het aanbod van de buscampers bekijken. Heb je een camper gevonden die je wilt huren? Dan kun je een reserveringsaanvraag indienen. Wij nemen dan contact met je op en bespreken met jou wat je reisplannen zijn.
Mocht je wat minder kundig zijn met de computer en reserveringen, bel ons gerust en we lopen er samen doorheen of we doen de aanvraag telefonisch.
Als we je reserveringsaanvraag hebben bevestigd, ontvang je hiervan bericht. Na acceptatie van de reserveringsaanvraag, maak je ons alvast een deel van de huur over.
2. Op reis gaan
Je haalt de camper bij ons op. Voordat je op reis kunt gaan, vullen wij samen een ingebruiknameformulier in en betaal je de borg. Het ingebruiknameformulier is onderdeel van de huurovereenkomst.
Controleer voor vertrek nog even of de groene kaart aanwezig is, zodat je reis goed van start kan gaan.
3. Na de reis
We hopen dat je een heerlijke reis hebt gehad met de buscamper. Je kunt je camper weer op afgesproken plek inleveren. Hier bekijken we samen of de camper volgens het ingebruiknameformulier weer wordt ingeleverd. Wanneer beide partijen akkoord zijn en hier een handtekening onder zetten, storten wij de borg binnen 4 weken weer terug op jouw rekening.
Afhankelijk van de afspraak met de verhuurder, lever je de camper schoon op. Het kan ook zijn dat je gebruik maakt van onze reinigingsservice. Dit hebben jullie vooraf al afgestemd en dit vind je ook terug op het ingebruiknameformulier.
4. Verzekering en pechhulp
Hoe werkt het met de verzekering van de camper? Iedere verhuurder is verplicht om een verzekering af te sluiten. Daarom zijn al onze campers all risk verzekerd inclusief internationale Pechhulp (met eventuele repatriëring van de camper en vervangend vervoer. Tot slot zorgen wij er voor dat de groene kaart (verzekering) aanwezig is in de camper.
Mocht er onderweg toch iets gebeuren en je komt er niet uit, neem dan contact op met ons. De contactkaart hangt in de camper.
5. Betalingen
Wij vragen om de huursom in 3 delen te betalen:
- 1e deel van 25% van de bruto huursom dient bij reservering binnen 7 dagen te worden voldaan.
- 2e deel van 75% restant huursom dient 6 weken voorafgaand aan uw huur periode te worden voldaan.
- 3e deel is de borgbetaling welke vóór vertrek dient te zijn voldaan.
Als u een ‘last minute’ geboekt heeft, dus binnen 6 weken voor vertrekdatum, dan dient u de volledige huursom excl. waarborgsom ineens te voldoen. De waarborgsom dient voor vertrek zijn voldaan.
Wij accepteren alleen betalingen per bank.
6. Waarborgsom
Als borg voor eventuele schades en meer kilometers vragen wij een borg van € 1.000,00
Indien er geen schades of meer kilometers zijn, krijgt u binnen 4 weken na het terugbrengen van de camper uw borg weer terug. Als er schade is opgetreden kan het soms langer duren, omdat eerst het schadebedrag dan bepaald moet worden. Nadat de schade bepaald is zullen wij na aftrek van de schade de borg verrekenen.
Heeft u een eigen risico verzekering afgesloten dan kunt middels onze factuur van de schade deze indienen bij de verzekeringmaatschappij om dit terug te vorderen.
Nog vragen?
Misschien dat er nog wat vragen over het huren van een camper onbeantwoord zijn gebleven. Welk rijbewijs heb je nodig om de camper te mogen besturen? Hoe werkt het boeken? Is er een borg? Hoe gaat het met de overdracht? Hoe zit het met de verzekering? Wat als je onverhoopt pech krijgt? Bekijk voor antwoorden op deze vragen onze FAQ of bekijk onze algemene voorwaarden.